Allianz a ajuns la 7 milioane de clienti in Europa Centrala si de Est

 

Postat de Vlad Alin Andreescu () in data de 2012-03-28 13:56:58

Allianz a incheiat in Europa Centrala si de Est primul trimestru al anului 2011, cu rezultate favorabile in ciuda unui mediu de afaceri care, in regiune, este in continuare plin de provocari. Astfel, valoarea totala a primelor brute subscrise a atins nivelul de 1,057 miliarde de euro, comparativ cu 1,115 miliarde de euro in primul trimestru al anului trecut.
Scaderea de 5% este in mare parte atribuita segmentului asigurarilor de viata si sanatate, care in anul care a trecut a beneficiat de efectele unice manifestate pe unele dintre piete.
In primele trei luni ale anului, Allianz a atras peste 100.000 de noi clienti, ajungand in prezent sa deserveasca7,5 milioane de clienti in regiunea Europei Centrale si de Est. Fata de primul trimestru al anului precedent, Allianz a reusit sa isi creasca baza de clienti cu peste 5 procente. Acest lucru subliniaza faptul ca Allianz este perceput ca un partener de incredere ce ofera servicii de protectie, servicii financiare pentru varsta pensionarii si servicii de administrare a activelor.
Profitul operational a ramas la nivelul atins in anul precedent, de 65 milioane de euro, in ciuda cresterii fiscalitatii in multe dintre pietele din regiune.
“Evolutia afacerilor companiilor membre ale Grupului Allianz din regiunea ECE este in linie cu asteptarile noastre. Vedem o stabilizare lenta a pietelor din regiune dupa criza financiara si cum clientii cauta un partener stabil si de incredere. Acestea sunt valori importante pentru noi si observam o recunoastere a lor prin cresterea continua a bazei noastre de clienti”, a comentat Manuel Bauer, membru in board-ul Allianz SE, responsabil de pietele in dezvoltare.
Segmentul asigurarilor generale
In Europa Centrala si de Est, primele brute subscrise pe segmentul asigurarilor generale au atins valoarea de 774 milioane de euro in primul trimestru al anului 2011, comparativ cu 782 milioane de euro, valoare aferenta aceleiasi perioade din anul anterior. Ajustat cu efectele cursului de schimb valutar, nivelul primelor pe segmentul asigurarilor generale a scazut cu 1 procent.
Usoara scadere a primelor brute subscrise a fost determinata in special de competitia acerbape piata asigurarilor auto, care a dus la o scadere a primei medii, in special in Ungaria si in Romania. Companiile membre ale Grupului Allianz din Republica Ceha, Polonia si Rusia au reusit sa creasca pe segmentul asigurarilor generale, in special entitatile din Polonia si Rusia mentinandu-se pe tendinta de crestere inregistrata si in cel de-al patrulea trimestru al anului 2010.
Profitul operational in valoare de 46 milioane de euro aferent primelor trei luni ale anului 2011 a evidentiat o crestere de 1,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. Acest rezultat ia deja in considerare impactul impovarator al schimbarii regimului taxelor.
Rata combinata la nivelul regiunii s-a imbunatatit, ajungand la 95,6 procente in primul trimestru al anului 2011, comparativ cu valoarea de 96,0 procente inregistrata in perioada similara a anului 2010. “Evolutia pozitiva a ratei combinate demonstreaza ca initiativele implementate incep sa dea roade. Disciplina noastra stricta in ceea ce priveste subscrierea genereaza rezultate imbunatatite, ceea ce, din nou, este un semnal pentru clientii nostri, reiterand ideea ca acestia se pot baza pe un partener stabil in conditii dificile de piata”, a comentat Bruce Bowers, CEO regional al Allianz in Europa Centralasi de Est.
Segmentul asigurarilor de viatasi sanatate
Nivelul primelor pe segmentul asigurarilor de viata si sanatate a scazut cu 15,1 procente in regiunea Europei Centrale si de Est in primele trei luni ale anului 2011, atingand valoarea de 283 milioane de euro, comparativ cu suma de 333 milioane de euro corespunzatoare aceleiasi perioade a anului anterior. Fata de cel de-al patrulea trimestru al anului 2010, afacerile pe segmentul asigurarilor de viatasi sanatate au inregistrat o crestere de 25 de procente.
Aceasta evolutie a fost determinata in principal de entitatile din Polonia si Ungaria. In Polonia, usoara crestere a vanzarilor de produse de tip unit-linked a putut compensa doar partial o scadere a primelor aferente produselor traditionale. In Ungaria, volumul vanzarilor de produse cu componenta investitionala cu prime unice a scazut semnificativ comparativ cu ultimul trimestru al anului precedent. Aceasta evolutie este urmarea amanarii unei campanii de constientizare derulata anterior in primul trimestru, concentrata asupra produselor de economisire pentru pensie, care a avut succes in trecut si care, in cursul acestui an, se va desfasura mai tarziu.
Profitul operational trimestrial a scazut cu 7 procente, atingand valoarea de 20 milioane de euro, comparativ cu nivelul de 21 milioane de euro atins in primul trimestru al anului precedent.
“Tendinta din cel de-al patrulea trimestru al anului 2010 a continuat si in primul trimestru al anului 2011, aratandu-ne ca exista o nevoie clara ce se manifestadin partea clientilor nostri. Am incredere in ceea ce priveste tendinta dezvoltarii acestui segment pe termen lung, tinand cont de nivelul in crestere a constientizarii imbatranirii societatilor si a nevoii de economisire pentru varsta pensionarii, in conditiile in care nivelul curent al beneficiilor oferite de sistemele de protectie socialanu vor putea fi garantate", a declarat Bruce Bowers.
Segmentul fondurilor de pensii si al managementului activelor
In primul trimestru al anului 2011, operatiunile Allianz pe segmentele fondurilor de pensii si administrarii activelor si-au mentinut tendinta de crestere in Europa Centralasi de Est. Valoarea activelor in administrare s-a majorat panala valoarea de 9,1 miliarde de euro la sfarsitul lunii martie 2011, cresterea fiind sustinuta de toate pietele din regiune. Diferenta de aproximativ 605 milioane de euro evidentiaza o crestere de 7 procente comparativ cu nivelul inregistrat la finalul anului 2010. Valoarea activelor in administrare apartinand tertilor a crescut cu 6 procente pe segmentul fondurilor de pensii si cu 18 procente pe segmentul de management al activelor, in principal datoritaevolutiei pozitive a intrarilor nete de capital.
Numarul clientilor pe segmentul fondurilor de pensii la finalul primului trimestru al anului 2011 a fost de aproximativ 4,2 milioane de persoane, comparativ cu 4,7 milioane la finalul anului 2010, situatie generatade schimbarile legislative din Ungaria, unde cea mai mare parte a operatiunilor de administrare a pensiilor private obligatorii a fost transferata statului.

Pintilie Broker de Asigurare    Pint.ro

Pintilie Broker de Asigurare este inregistrata ca operator de date cu caracter personal la ANSPDCP sub nr: 11495. Persoana utilizator al site-ului, furnizor al datelor personale se bucura de toate prevederile legii nr. 677/2001 cu privire la protectia si prelucrarea datelor cu caracter personal, asa cum este prevazut in Termenii si conditiile de utilizare ale site-ului. Incheierea de asigurari este un serviciu oferit de catre RCA Ieftin/Pintilie Broker de Asigurare, societate inregistrata si autorizata de “Autoritatea de Supraveghere Financiara” sub nr RBK-569, cu respectarea Termenilor si conditiilor de incheiere a asigurarilor.
Toate drepturile rezervate RCA Ieftin © 2006 – 2017

gandac