Nivelul primelor brute subscrise de Generali in T1 au scazut cu 15,6%

Postat de Vlad Alin Andreescu () in data de 2012-03-28 14:03:14

Compania Generali Asigurari, membra a grupului omonim a obtinut in primul trimestru al anului 2011 un volum total de prime brute subscrise de 96,6 milioane lei, cu 15,6% mai mic in comparatie cu perioada similara a anului precedent.Rezultatul general a fost afectat de reducerea subscrierilor pe segmentul auto, care a influentat semnificativ sectorul de asigurari generale.
Volumul de prime brute subscrise la asigurarile generale s-a situat la nivelul de 73 de milioane de lei.
Totusi, in perioada ianuarie-martie 2011, compania a obtinut o crestere de 13% pe segmentul de asigurari de viata, ajungand la un volum de prime brute subscrise de 23,7 milioane lei. O evolutie buna, de peste 20%, a fost inregistrata pe segmentul de asigurari de viata de grup, urmat de asigurarile individuale traditionale (+5%).
Rezultatele inregistrate de companie pe segmentul de viata au condus la cresterea semnificativa a ponderii acestora in portofoliu pana la 25%, cu 7 puncte procentuale mai mult fata de primul trimestru al anului 2010.
„Cresterea de doua cifre obtinuta pe segmentul de asigurari de viata valideaza strategia Generali, care prevede lansarea de noi produse, adaptate conditiilor economice si cerintelor clientilor, imbunatatirea permanenta a produselor existente in portofoliu prin adaugarea de clauze suplimentare si mentinerea unor standarde ridicate ale serviciilor acordate asiguratilor. Totodata, in primul trimestru am facut pasi importanti pentru dezvoltarea segmentului de bancassurance, am pus accent pe promovarea asigurarilor de viata de grup si in teritoriu, prin intermediul fortei proprii de vanzare, si am continuat programele de retentie a portofoliului de clienti”, a declarat Marie Kovarova (foto), director general Generali Asigurari.
„Decizia de a nu intra in razboiul preturilor pe segmentul de asigurari auto si de a pastra o tarifare corecta, personalizata in functie de profilul clientului, face parte din strategia noastra de a mentine o companie sanatoasa si profitabila, cu premise bune de dezvoltare pe termen lung in Romania. Suntem una dintre companiile cu cel mai echilibrat portofoliu din intreaga piata, dominata in prezent de asigurarile auto. Acest lucru ne asigura stabilitatea financiara, care ne permite sa oferim asiguratilor nostri servicii de calitate”, a explicat Marie Kovarova.
Chiar daca per ansamblu segmentul de asigurari generale a scazut, exclusiv din cauza sectorului auto, compania a inregistrat cresteri de doua cifre pe alte linii de business non-auto, precum: asigurari de calatorie in strainatate (+42,5%), asigurari de locuinta (+41%), asigurari de raspundere profesionala (+31,1%), transport (+26,4%) si asigurari de daune la proprietati (+14,9%).
„Strategia viitoare de business prevede analiza continua a evolutiei pietei si a cererii clientilor pentru toate categoriile de produse. In 2011 ne vom concentra pe segmentele care ne pot asigura o dezvoltare sigura si sanatoasa, cum sunt asigurarile de viata, cele de locuinta sau de calatorii. In ceea ce priveste politica pe care o vom adopta pentru dezvoltarea asigurarilor auto, cu siguranta nu vom neglija acest segment de business, care are inca ponderea majora in portofoliul nostru. Vom continua sa venim cu oferte atractive, tarife preferentiale si servicii suplimentare pentru soferii responsabili, conform criteriilor noastre de segmentare. Un prim pas a fost deja facut in acest prim trimestru, prin lansarea pachetului de asigurari auto Casco si RCA – AutoComplet – care se vinde la un pret avantajos fata de achizitionarea separata a celor doua produse. Impactul asupra clientilor este pozitiv, efectul vazandu-se deja in cresterea volumului de vanzari, incepand din luna martie”, a incheiat Marie Kovarova.