Plus 5% pentru asigurarile de viata in 2011? Vezi ce trebuie sa stii cand cumperi o asigurare de viata

Postat de Vlad Alin Andreescu () in data de 2012-03-28 14:14:40

Piata autohtona a asigurarilor de viata ar putea creste cu pana la 5% anul acesta, pe masura ce gradul de transparenta in industrie si informare si educare a clientilor va creste, a declarat intr-un seminar recent Cornelia Coman, vicepresedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR).
„In 2010 consumatorii s-au adaptat noului mediu economic prin ajustarea si modificarea standardelor de viata, a prioritatilor si valorilor. Una dintre consecinte este ca romanii au inceput sa se informeze mai mult inainte de a cumpara produse financiare. Sunt mult mai exigenti si critici atunci cand analizeaza optiunile de cumparare, compara mai mult inainte de a lua o decizie si nu in ultimul rand, nu mai cumpara impulsiv", a declarat Cornelia Coman (foto), la o conferinta UNSAR.
Anul trecut, piata asigurarilor de viata a crescut cu 2,32%, pana la 1,66 miliarde de lei. Cu toate acestea, in Romania este unul dintre cele mai scazute niveluri de penetrare ale asigurarilor de viata din Europa, de 0,3% din PIB si numai o treime dintre romani detin o asigurare de viata comparativ cu 54%, global. Demersurile de educare a populatiei vor fi cu atat mai dificile cu cat 75% dintre romani au un nivel de educatie financiara scazut, iar consultantii financiari depune forturi ridicate pentru a le explica consumatorilor produsele. Pentru a vinde o asigurare de viata sunt necesare cel putin 2 intalniri intre agentul consultant si client.
Totusi, industria raspunde nevoilor de informare ale consumatorilor. In acest sens a aparut Ordinul 11/2010, care are ca termen de implementare luna septembrie 2011.
Potrivit ordinului, societatea de asigurari este obligata sa realizeze o analiza a nevoilor financiare ale clientilor, inainte de propunerea solutiei financiare. De asemenea, trebuie sa realizeze profilul de risc al clientului pentru a se face recomandarea unui tip de contract de asigurare si a unui program de investitii Unit Linked potrivite profilului de risc rezultat pentru client. Asiguratorul este totodata obligat sa ofere prospectul proramului de investitii Unit Linked in care vor fi investite primele de aisgurare-demers important in alinierea la standaredele minime existente, asa cum este in domeniul pensiilor private.
Nu in ultimul rand, ordinul 11/2010 impune includerea unui minim de informatii in carul proiectiei prezentate clientului- detalii despre persoana asigurata si polita de asigurare, evolutia sumei asigurate, a primelor platite, valorii contului, valorii de raspcumparare si a sumei asigurate reduse si prezentarea simultana a scenariilor pesimist si optimist de performanta a randamentelor fondurilor de investitii.
"Sub umbrela UNSAR, jucatorii industriei de asigurari isi reunesc eforturile de informare si educare a clientilor, in conditiile noilor nevoi si asteptari ale acestora. Astfel de initiative, alaturi de crearea de produse si servicii adaptate la noile realitati economice si de mentalitate, nu numai ca sustin dezvoltarea industriei asigurarilor de viata, dar sunt o veriga de baza in recastigarea increderii oamenilor in acest tip de produse financiare. Avansul de pana la 5% pe care il estimez pentru 2011 in piata asigurarilor de viata va veni in primul rand din aceste demersuri", a detaliat Cornelia Coman.