Birocratia privind timbrul de mediu va fi simplificata

Inmatricularea autoturismelor a fost mult ingreunata din cauza timbrului de mediu, mai ales in ceea ce priveste masinile second hand.  Principala problema consta in faptul primul proprietar al autovehiculului nu este obligat sa inmaneze chitanta platii taxei auto  noului proprietar iar acesta trebuie sa demonstreze ca taxa auto a fost platita.

Pentru a simplifica procesul de inmatriculare, Ministerul de Finante, Ministerul Mediului si Ministerul Afacerilor Interne au emis un nou Ordin privind timbrul de mediu prin care incearca sa reduca birocratia afenernta acestuia. Ordinul a fost publicat in monitorul oficial la sfarsitul saptamanii trecute.restituire-taxa-auto

 

Practic, va fi creata o baza de date care sa cuprinda informatii despre autovehiculele inmatriculate sau transcrise ce intra sub incidenta timbrului de mediu.

Baza de date va contine urmatoarele tipuri de informatii:

Date de identificare a autoturismului:
1. categoria;
2. marca;
3. tipul/varianta;
4. echipat cu motor cu aprindere prin scanteie/cu aprindere prin comprimare;
5. data primei inmatriculari/anul de fabricatie;
6. seria sasiului/numarul de identificare;
7. numarul de omologare;
8. seria cartii de identitate;
9. capacitatea cilindrica;
10. nivelul emisiilor de CO2 (grame/km);
11. aspectul/starea generala (aspect exterior/aspect interior);
12. dotarea (aer conditionat, ABS, airbag);
13. rulajul mediu anual;

Date de identificare a proprietarului autoturismului:

1. numele si prenumele;
2. codul de identificare fiscala;

Aceasta baza de date este in beneficiul noilor posesori de autoturisme deoarece va simplifica procesul de inamtriculare mai ales prin faptul ca va exista o baza de date comuna a Finantelor si a Fondului de Mediu.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>