0751513103
Program Non-Stop
Cine suntem Compara tarife Asigurare locuintaRovinieta Cum comand Contact

BINE AI VENIT!
Aici e locul de unde RCA ieftin a pornit cu mai bine de 8 ani* in urma. Acum, pe langa rca, gasesti vignete, asistenta rutiera, alte asigurari si oameni dispusi sa te ajute non stop oricare ar fi problema ta. Pentru ca noi schimbam lucrurile!

Asigurare RCA Dacia Duster
Pentru ca stim cat de important este autoturismul tau Dacia Duster, si daca tot este obligatoriu sa ai o asigurare rca valabila, te ajutam cu cele mai mici preturi si cele mai bune servicii posibile.
 

Dacia Duster este primul vehicul de teren al marcii „Dacia” (parte a Grupului Renault). A fost desemnat cel mai ieftin SUV din lume de catre World Records Academy.
Este disponibil atat in versiune 4×2, cat si in versiune 4×4 si este recomandablil pentru toate tipurile de drumuri deoarece :
•    Garda la sol are o inaltime de 210 mm
•    Consolele sunt scurte (822 mm in fata, 820 mm in spate)
•    Are unghiul de atac de 30° si unghiul de degajare de 36°
•    Cutia de viteze este in 6 trepte. Prima viteza scurta (5,79 km/h pentru 1000 tr./min). permite deplasarea cu o viteza foarte redusa in teren accidentat si un demaraj usor atunci cand masina este incarcata sau inaintea unei rampe foarte inclinate.
•    Are o comanda 4×4 intuitiva, cu 3 moduri, imprumutata de la Nissan Qasquai; Cele trei optiuni ale comenzii 4×4 fiind :
1.    „Auto”, cand repartizarea cuplului intre puntea fata si puntea spate se face automat, in functie de conditiile de aderenta. In caz de pierdere de motricitate sau in conditii de aderenta precara, o parte din cuplu este transferat puntii spate. Aceasta distributie este asigurata de un dispozitiv de cuplare electromagnetic de origine Nissan;
2.    „Lock”, atunci cand conducatorul blocheaza electronic transmisia 4×4. In acest mod, controlul motor si al sistemului de franare sunt de asemenea adaptate unei utilizari 4×4. Acest mod este rezervat traversarilor dificile si drumurilor neamenajate (suprafete accidentate, noroi, nisip);
3.    „4×2”, cand transmisia este blocata pe 2 roti. Acest mod se preteaza drumurilor uscate ce au aderenta si permite optimizarea consumului de carburant si a emisiilor de CO2.


Producator Dacia                                                                                                                                                               Alt nume Renault Duster
Productia 2010-prezent
Asamblare Mioveni, Romania
Sao Jose dos Pinhais, Brazilia
Envigado, Columbia
Moscova, Rusia
Clasa crossover compact
Tip caroserie  SUV cu 5 usi
Tractiune fata,  integrala
Platforma Dacia platforma B0
Motorul de 1.6 L I4 (gaz / Hi-Flex)
2.0 L I4 (gaz / Hi-Flex)
1,5 L I4 dCi
Transmisie manuala cu 5 viteze
manuala cu 6 trepte                                                                                                                                              automata 4 trepte
Ampartament: 2673 mm (105.2 in)
Lungime 4315 mm (169.9 in)
Latime 1822 mm (71,7 in)
Inaltimea de 1,630-1,690 mm (64.2 - 66.5 in)
Greutate 1,160-1,294 kg (2,557-2,853 lb)
Similar Dacia Logan
Dacia Sandero
Nissan Juke
Designer Renault Design Central Europe

Avand un motor vioi si  cutia in 6 trepte face fata cu bine atat on-road cat si off-road.
Capacitatea de urcare este buna avand in vedere puterea motorului si tipul de anvelope. Urca bine pante accentuate (cca 60-65 %) pe teren alunecos; coboara fara probleme pe LOCK chiar daca in anumite momente are o usoara tendinta de a rupe aderenta pe spate. Urcarea pantei o face si cu demaraj pe plecare (treapta.1 sau treapra 1-2), dar si de pe loc in panta. In al  doilea caz, se simte clar aportul transmisiei 4x4 (facuta pe LOCK si in tr.1).
De asemenea masina este usor de controlat pe teren alunecos datorita greutatii redue si repatitiei maselor pe punti iar ESP-ul functioneaza foarte bine in conditii de aderenta redusa.

Izolare fonica este mai buna decat la Logan si Sandero, zgomotul de rulare este redus.
Tapiteria de piele arata bine pentru o marca low-cost.
Are o vizibilitate buna in lateral datorita oglinzilor rabatabile.
 Accesul la becurile de far este simplu chiar si la dci.
Nu are sistem de  spalare faruri si nici scaune incalzite.
Scoate un zgomot la nivelul flansei de amortizor cand rotile sunt bracate. Se manifesta in teren accidentat si  da o senzatie neplacuta.
Masina nu are  diferential blocabil (manual sau automat)  la nici un nivel de echipare. Ar fi fost util in off-road, macar pe una dintre punti (fata sau spate).